







![]() | Dziś: | 360 |
![]() | Wczoraj: | 939 |
![]() | Ten tydzień: | 1299 |
![]() | Poprzedni tydzień: | 7012 |
![]() | Ten miesiąc: | 21334 |
![]() | Poprzedni miesiąc: | 18275 |
![]() | Od początku: | 2378043 |
| Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków |
|
|
|
| Urząd Miejski | |||
| Wpisany przez Administrator | |||
| poniedziałek, 16 sierpnia 2021 14:54 | |||
|
Jest to narzędzie informatyczne służące gromadzeniu i udostępnianiu informacji na temat ogrzewania wszystkich budynków w całym kraju. Pierwsze udostępnione funkcjonalności umożliwiają mieszkańcom elektroniczne przesłanie deklaracji za pośrednictwem portalu zone.gunb.gov.pl lub w wersji papierowej za pośrednictwem gminy. Gromadzone dane dotyczą posiadanych oraz używanych źródeł ciepła, a ich zakres został dostosowany tak, aby każdy mieszkaniec i zarządca budynku był w stanie w prosty sposób przekazać wiarygodne informacje.
Kto powinien złożyć deklarację? Informację o używanych i posiadanych urządzeniach grzewczych powinien przekazać każdy właściciel budynku mieszkalnego lub niemieszkalnego. W przypadku budynków wielorodzinnych obowiązek ten powinien wypełnić zarządca zbiorczo dla części lub całego budynku.
Do kiedy mamy czas? Każdy właściciel lub zarządca budynku ma obowiązek złożenia deklaracji w wersji elektronicznej lub papierowej w ciągu 12 miesięcy od uruchomienia bazy, czyli od 1 lipca 2021 roku do 30 czerwca 2022 roku w przypadku istniejących urządzeń grzewczych. W przypadku nowopowstałych urządzeń grzewczych termin ten wynosi 14 dni od uruchomienia źródła ciepła.
Szczegółowe informacje nt. CEEB są dostępne tutaj: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
|